۱۳۹۶ مهر ۷, جمعه

اهدا عضو یک ن وکیش مسیحی در ترکیه، جان دیگر نوکیش مسیحی را نجات داد

اهدا عضو یک ن
وکیش مسیحی در ترکیه، جان دیگر نوکیش مسیحی را نجات داد
پناهجوی مسیحی ۳۵ ساله ایرانی که از مدت ها پیش با بیماری نارسایی کبد دست به گریبان بود، با پیوند این عضو توسط دیگر نوکیش مسیحی که به او اهدا شده است، زندگی دوباره یافت.

به گزارش«محبت نیوز» “زهره حکاکیان” نوکیش مسیحی پناهجو از دو سال پیش به همراه همسر و پسر ۴ ساله خود در شهر دنیزلی ترکیه ساکن شده بودند، پس از یک دوره طولانی بیماری به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان مشکل او را نارسایی کبدی تشخیص دادند.
به نقل از آناتولی ترکیه، پس از اینکه حال عمومی او به تدریج بدتر شده بود، برای انجام کارهای درمانی در بیمارستان اژه ازمیر بستری شد و پزشکان اعلام کردند که باید پیوند کبد صورت بگیرد.
خانواده این نوکیش مسیحی پناهجو از طریق فضای مجازی اعلام کردند که به دنبال اهداکننده این عضو حساس بدن هستند. او در انتظار خبری خوب، وضعیتش هر روز بدتر از دیروز می شد، تا اینکه این خبر خوب از طرف هموطن وی که او نیز از نوکیشان مسیحی می باشد به او رسید.
سعید یاری ۲۹ ساله دیگر نوکیش مسیحی که او نیز مثل خانم حکاکیان از دو سال پیش در ترکیه زندگی می کند اعلام کرد که حاضر است کبد وی به بدن این خانم انتقال یابد. پس از کسب مجوزهای لازم، پیوندِ کبد یاری به بدن خانم حکاکیان با موفقیت انجام شد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت:
«در مراحل پایانی بیماری دیگر آگاهی خود را از دست داده بودم. از سعید یاری بسیار تشکر می کنم که مرا به زندگی برگرداند. یک پسر چهار ساله دارم مشتاقانه می خواهم که دوباره کنار او باشم».
یاری نیز با اشاره به اینکه به طور کاملن آگاهانه این عضو خود را به خانم حکاکیان اهدا کرده است گفت:
«از قبل وی را نمی شناختم. الان یک خواهر در ترکیه پیدا کردم. با اراده شخصی خودم اقدام به این کار کرده ام. اکنون نیز وضعیتم خوب است و مشکلی ندارم. از محبت و نوع‌دوستی مردم ترکیه نیز بسیار تشکر می کنم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر