۱۳۹۶ شهریور ۲۷, دوشنبه

ورود ممنوع برای “زنان شورای شهر” در افتتاحیه ورزشگاه مشهد

ورود ممنوع برای “زنان شورای شهر” در افتتاحیه ورزشگاه مشهد

پروانه سلحشوری،رئیس فراکسیون زنان مجلس،گفت که این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
به گزارش «محبت نیوز» تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی برای افتتاح این مراسم از ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای مشهد دعوت کرده بود تا در دیدار افتتاحیه میان منتخب مشهد و تیم کربلا به ورزشگاه بیایند. به بیانی این نهاد روی نام ۲ عضو زن شورای شهر مشهد خط قرمز کشیده‌ است و از «شهناز رمارم» و «بتول گندمی» دعوتی در این خصوص نشده بود.
مدتهاست زنان اصلاح طلب شوراها و مجلس شورای اسلامی با حضور در ورزشگاهها می کوشند مقدمات تحقق مطالبه زنان در خصوص ورود به ورزشگاهها را مهیا کنند. در آخرین اقدام طیبه سیاووشی نماینده شهر تهران در بازی تیم ملی ایران و سوریه در ورزشگاه حاضر شد و از نزدیک بازی را تماشا کرد. سکینه الماسی نماینده دیر و جم در مجلس شورای اسلامی پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرد تاکنون مسابقات تیم فوتبال پارس جم در لیگ برتر را به طور کامل از ورزشگاهها تماشا کرده است.
مهدی براداران رییس هیات فوتبال خراسان رضوی می‌گوید دعوت نکردن و عدم صدور مجوز برای حضور بانوان شورای شهر در دیدار افتتاحیه ورزشگاه مشهد سیاست فدراسیون فوتبال بوده است. او می کوشد نقشی برای آستان قدس رضوی به مدیریت ابراهیم رئیسی در این ماجرا قائل نشود.
او می افزاید: به هر حال این سیاست فدراسیون فوتبال است. ما از تهران هم که پرسیدیم سیاست کلی فدراسیون فوتبال این است که در مسابقه‌ها دوستانه و همه رقابت‌ها باید این گونه رفتار شود. تعجب میکنم که خبرنگارها از این موضوع بی اطلاع هستند!
این در حالی است که به گفته طیبه سیاووشی رئیس کمیته ورزش و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس، در جریان بازی ایران و سوریه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با ورود نمایندگان زن مجلس به ورزشگاه موافقت کرده بود. وزیر ورزش نیز بارها اعلام کرده که در پی تجهیز ورزشگاهها برای ورود زنان هستیم.
زنان ایرانی سال‌هاست برای ورود به ورزشگاه‌ها به ویژه استادیوم‌های فوتبال تلاش می‌کنند، اما مقام‌های حکومتی کماکان اجازه ورود آنها به میادین ورزشی را نداده‌اند.
مقامات دولت حسن روحانی وعده داده اند که مشکل ورود زنان به ورزشگاه ها را حل می کنند اما تاکنون این وعده اجرا نشده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر