۱۳۹۶ مهر ۲, یکشنبه

رییس فراکسیون زنان مجلس: ورود زنان به ورزشگاه‌ها یک حق ابتدایی است

رییس فراکسیون زنان مجلس: ورود زنان به ورزشگاه‌ها یک حق ابتدایی است

سلحشوری گفته است اگر این موضوع دینی صرف بود، چرا بانوان سوری توانستند به تماشای بازی ایران و سوریه بنشینند و زن ایرانی نمی‌تواند به ورزشگاه برود!
به گزارش«محبت نیوز» پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس و رییس فراکسیون زنان می‌گوید بزرگترین “دغدغه، حسرت و نگرانی” او مهاجرت جوانان ایران به کشورهای دیگر است. به گفته او “فرار مغزها” در چند سال اخیر ۳۰۰ برابر جنگ ایران و عراق به اقتصاد لطمه زده است.
سلحشوری روز شنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران تصریح کرد: «ما به جوانان‌مان می‌گوییم ورزشگاه نروید و بازار هم نروید زیرا پدیده پاساژگردی رواج پیدا می‌کند. بسیاری از این جوانان امتیازهای فرزندان مسئولین و آقازادگان را ندارند.»
او با بیان اینکه طبق آمار صندوق بین‌المللی پول ایران از نظر فرار مغزها در بین ۹۱ کشور مقام اول را دارد، افزود: «همین‌ها اگر به کشورهای دیگر بروند تبدیل به مریم میرزاخانی‌ها می‌شوند و اگر مثل این خانم در جوانی فوت نکنند شاید هیچ وقت نفهمیم چه نوابغی را از دست داده‌ایم.»
پروانه سلحشوری از جمله نمایندگان زن مجلس بود که برای تماشای دیدار بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در چهارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه آزادی تهران دعوت شد. اما او این دعوت را نپذیرفت.
او درباره دلایل رد این دعوت گفت: «معتقدم تا زمانی که ورودم به ورزشگاه براساس یک امتیاز باشد از این امتیاز استفاده نمی‌کنم. همانطور که قبلا هم گفته‌ام تا زمانی که همه نتوانند از توئیتر استفاده کنند از این شبکه اجتماعی نیز استفاده نخواهم کرد. معتقدم اینکه یکی دو نفر با امتیاز وارد ورزشگاه شوند مشکلی را حل نمی‌کند.»
به گفته این نماینده ورزش ورود زنان به ورزشگاه‌ها از یک “حق ابتدایی” به یک “معضل” تبدیل شده است که به عنوان یک نمونه از نقض حقوق زنان در مجامع بین‌المللی مطرح می‌شود.
سلحشوری با اشاره به حضور زنان در ورزشگاه‌ها در بسیاری از کشورهای اسلامی، تصریح کرد: «اگر این موضوع دینی صرف بود، چرا بانوان سوری توانستند به تماشای بازی ایران و سوریه بنشینند و زن ایرانی نمی‌تواند به ورزشگاه برود.»
این نماینده اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه، گفت: «دولت نباید حرف و عملش با هم منافات داشته باشد. شاید در مجلس صداهای مختلفی وجود داشته باشد اما دولت باید یک تصمیم بگیرد و به همان عمل کند. به نظر من دولت باید هرچه زودتر در این زمینه وارد عمل شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر