۱۳۹۶ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

توجه رییس مجلس ایران به مسیحیان عراق زیر سایه غریبگیِ مسیحیان وطنی

توجه رییس مجلس ایران به مسیحیان عراق زیر سایه غریبگیِ مسیحیان وطنی

علی لاریجانی در سخنانی در کلیسای مریم مقدس ارومیه در مورد وضعیت تاسف‎بار مسیحیان عراق صحبت کرده، اما هیچ اشاره‎ای به اوضاع مسیحیان ایران نداشته است.
به گزارش «محبت نیوز» علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان‌ آذربایجان غربی از کلیسای مریم مقدس ارومیه بازدید کرده و در سخنانی گفته «توجه ویژه به اهل کتاب بخصوص مسیحیان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک ریشه فکری دارد».
او همچنین مدعی شده «تردیدی نیست که در تفکر اسلامی همیشه توجه خاصی به اهل کتاب به ویژه مسیحیان شده است و در قرآن کمتر در مورد پیامبران به اندازه معجزات عیسی مسیح می‌بینیم که این امر نشان می‌دهد که نگاه اسلام و مسیحیت بسیار نزدیک است».
البته لاریجانی اشاره‌ای نکرد که در قانون اساسی ایران بین مسیحیان تفاوتی عنوان نشده، اما دستگاه‌های قضایی و امنیتی و نهادهای دینی همواره مسیحیانی را زیر چتر خود دارند که بر اساس باورها و باید و نبایدهای حکومتی رفتار می‌کنند.
علی لاریجانی پیش از آنکه رییس مجلس شورای اسلامی باشد، وزارت ارشاد و همینطور ریاست سازمان صدا و سیما را بر عهده داشته و به خوبی از نحوه‎ی کار این دو مجموعه آگاه است.
در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ساعت‌ها برنامه علیه مسیحیت ساخته می‎شود و کارشناسان مذهبی آن بدون دعوت از حتی یک مسیحی بی‎طرف دائم آیین مسیحیت را در کنار فرقه‌هایی معرفی می‌کنند که استعمار و استکبار و صهیونیزم مبلغ آن هستند و کاری جز برنامه ریزی برای تیره‏بخت کردن مردم و شهروندان ندارند.
تعدادی از مراجع تقلید و حوزویان صاحب تریبون هم به طور مدام به مسیحیت می‌تازند و در مقابل بودجه‌های کلانی صرف بهبود رابطه با بخش کوچکی از مسیحیان دستچین شده می‌شود که بر اساس پول و منفعت با ایران رابطه خوب دارند.
لاریجانی در این سخنرانی خود به «حمله داعش به آثار مقدس مسیحیان و زندانی کردن آنها در سوریه و عراق اشاره کرد» و مدعی شده «مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مسیحیان دربند تلاش ویژه‌ای انجام داد».
باید از رییس مجلس پرسید مگر داعشی‌های وطنی به بناهای باستانی و تاریخی مقدس مسیحیان صدمه نزدند؟ مگر نه اینکه سالانه ده‌ها مقبره و گورستان مسیحیان توسط تندروها تخریب می‎شود و کلیساها زیر سایه بی‌توجهی و عقاید تند اسلامی فرو می‎ریزد، اما هیچ واکنشی از داخل شنیده نمی‎شود؟ مگر نه اینکه نوکیشان مسیحی با احکام امنیتی به زندان می‌افتند بلاتکلیف با بازجو و قاضی و احکام طولانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما آثار باستانی مسیحیان عراق و زندانی‌ بودن آنها مورد توجه قرار می‌گیرد؟
در حاشیه این سخنرانی یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان ارومیه که وضعیتش در تملق برای همه روشن است آذربایجان غربی را نماد همدلی و زندگی مسالمت آمیز پیروان اقوام و ادیان عنوان کرد و گفت: «مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر زمانی که می خواهند به ایران حمله کنند نوک پیکان را به سمت حقوق اقلیتها متوجه می‌کنند و این درحالیست که برای نمایش آرامش اقلیت‍ها و دیدن چنین صحنه‌هایی چشم‌های‌شان نمی‌بیند و گوش‌های‌شان نمی‌شنود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر